Fiecare secundă contează atunci când difuzați emisiunea dvs. radio. Materialul lipsit de strălucire va pierde ascultătorii mai repede decât orice altceva. În schimb, proiectează un spectacol care este personalizat ca un costum italian fin. Creați un scenariu radio pentru a vă pregăti pentru expoziții mai scurte și mai concentrate, care îi mențin pe ascultători interesați și implicați.
Scripturile nu sunt necesare. Dar dacă nu aveți experiență sau sunteți neliniştit, acestea sunt o copie de rezervă şi o structură excelente. Vă rugăm să stabiliți ce doriți să spuneți și cel mai bun mod de a o spune care se potrivește tonului dvs. înainte de a începe să creați un scenariu radio.
Asigurați-vă că este în concordanță cu marca dvs., cu tonul pe care îl alegeți și cu subiectul pe care îl discutați. O scurtă legătură între două melodii va suna foarte diferit de o actualizare de știri despre politică sau economie. În ciuda acestui fapt, ar trebui să vă amintiți câteva principii generale atunci când scrieți un scenariu radio.
Ar trebui să fiți conștienți de numeroasele pericole atunci când scrieți un scenariu radio. Scrierea de scenarii și „în mers” prezentându-le pe ambele.
Nu vrei să-ți enervezi publicul și să-l pierzi, dăunându-ți reputația. Evitați teme precum înjurăturile și roadele unghiilor (în funcție de public). Pentru Howard Stern, o personalitate agresivă funcționează, dar nu pentru toată lumea.
Este o idee bună să eviți orice vă aruncă o lumină negativă. Fii politicos și înțelegător în timp ce comunici cu ascultătorii tăi, deoarece nimănui nu-i place un bătăuș. Evitați să faceți ceva care îi va respinge pe alții.
Ascultătorii noi nu au loialitate. A fi respectuos și a produce informații interesante te va ajuta să câștigi încredere. Pe de altă parte, luați în considerare gafa monumentală a lui Russell Brand și Jonathan Ross la BBC Radio 2 în octombrie 2008.
Cei doi au lăsat o grămadă de mesaje vocale neplăcute despre relația lui Brand cu nepoata lui Sachs, după ce un invitat (Andrew Sachs) nu a preluat. Încercările multiple de a-și cere scuze și cazurile de înjurături și aluzii sexuale s-au încheiat toate cu încercări de umor.
E greu să auzi discuții în camerele de lemn. Când este citit cu voce tare, un scenariu ar trebui să sune natural. Vă rugăm să evitați să scrieți într-o manieră prea formală, deoarece face ca documentul să pară rigid atunci când este citit cu voce tare.
Sună ca Hal 9000 nu va face ziua cuiva completă, deoarece unul dintre motivele pentru care oamenii ascultă radioul este pentru companie, fie pentru călătorii lungi sau pentru treburile casnice. Este ușor să pari natural; utilizați contracții precum „nu pot” și „nu pot” mai degrabă decât „nu fac” și „nu pot”, deoarece oamenii vorbesc rar astfel până în contexte formale. În plus, în funcție de demografia dvs., s-ar putea să vă gândiți să utilizați argou, dar numai dacă are sens. Încercările de a fi la modă sau cool vor opri ascultătorii mai repede decât orice altceva. Scrie cu atâta personalitate ca dacă ai vorbi improvizat.
Încercați să fiți cât mai concis când scrieți un scenariu radio. Evitați să folosiți fraze sau propoziții care sunt excesiv de înflorite sau care nu adaugă la ceea ce încercați să comunicați. Vă va ajuta pe dumneavoastră sau pe prezentatorul dvs. să improvizați și să depășiți ceea ce este conținut în scenariu dacă utilizați gramatica adecvată și sunteți cât mai concis și direct posibil. Indiferent dacă este scris sau dacă, radioul sună cel mai bine atunci când nu sună inflexibil.
Este important să înțelegem că atunci când folosim cuvinte precum „concis”, nu ne referim neapărat la „cât mai scurt posibil de dragul asta”. Ei spun să furnizați fapte cât mai scurt și simplu posibil, relevante pentru subiectele pe care le acoperiți. Prin urmare, dacă sunt mai multe de spus, nu scurtați lucrurile doar pentru a le face mai rapide.