Radio pe Internet implică livrarea de programe audio prin mijloace digitale de la un computer la alte computere pe internet. Aceasta implică atât difuzarea simultană a posturilor de radio existente în direct, cât și conținutul de la posturile de internet. Radioul pe Internet a fost posibil în 1995 de sosirea tehnologiei de streaming.
Înainte de streaming, utilizatorii au fost obligați să descarce un fișier audio întreg înainte de a-l asculta. Tehnologia de streaming permite ascultătorilor de radio pe Internet să asculte audio, deoarece a ajuns în timp real, astfel încât utilizatorii nu trebuie să descarce un întreg fișier audio. Streaming radio pe Internet poate implica atât materiale live și arhivate clipuri de conținut audio înregistrate mai devreme. În ambele cazuri, utilizatorul trebuie să aibă un software special care se potrivește cu software-ul utilizat de stație pentru a codifica și transmite datele.
Internet radio a fost o întreprindere în plină expansiune la sfârșitul anilor 1990, dar deciziile juridice și o scădere în publicitatea pe internet închide în mod eficient multe posturi de radio pe Internet. În 2002, o dispută între radiodifuzorii de pe Internet și industria muzicală a ajuns la un cap atunci când un consiliu de apel drepturi de autor a cerut posturi de radio pe Internet pentru a plăti o pe-cântec, pe-ascultător taxa care a fost prohibitiv de scump pentru multe posturi.
Taxa a fost deosebit de greu pentru posturile de radio mai mici pe Internet să se ocupe de care le cere să plătească mii de dolari mai mult decât au făcut. Acest lucru a dus la închiderea a sute de posturi de radio pe Internet.
Spre deosebire de radio de difuzare, care este un mediu audio-numai, posturile de radio pe Internet sunt gratuite pentru a oferi programe interactive și pot include imagini, animație, și chiar video. În timp ce radioul de difuzare se bazează pe estimarea dimensiunii audiențelor prin evaluări, radioul pe Internet poate măsura de fiecare dată când un utilizator accesează o anumită pagină sau program un din multe cazuri poate furniza date demografice detaliate despre persoanele care vizitează site-urile lor.
Există trei moduri pentru posturile de radio pe Internet pentru a face bani on-line; publicitate, tranzacții și abonamente. Publicitatea este modelul de posturi de difuzare au adoptat și utilizate de zeci de ani. Capacitatea de radio pe Internet pentru a ajunge la un public global înseamnă nu numai potențialul pentru un număr mai mare de ascultători, dar, de asemenea, că posturile pot fi în măsură să atragă agenții de publicitate naționale, precum și locale. Ascultătorii de radio pe Internet reprezintă o de dorit demografice de tehnologie-savvy tineri pentru agenții de publicitate, de asemenea.
Pe lângă reclamele audio standard-numai atât de familiar la radio, radio pe Internet permite posturilor de a genera venituri prin bannere publicitare grafice și reclame pop-up, de asemenea. “Banner ad” este o modalitate ușoară și eficientă de a afișa publicitate pe site-ul unei stații. Stațiile percep sume diferite, în funcție de dimensiunea bannerului, de poziționare și de durata unei pagini.
Banner-ul de anunțuri pot fi plasate pe aceeași pagină ascultători du-te la atunci când doresc să asculte post on-line. O sumă mai mare poate fi taxată pentru ceea ce se numesc “click-throughs”, care este banii câștigați atunci când utilizatorii faceți clic pe anunțul banner și vizitați site-ul agentului de publicitate.