Internetul este viitorul?

Radio FRS: Adunarea familiilor
March 31, 2021
Muzică la îndemână
March 31, 2021

Un flux continuu de difuzare audio prin Internet este numit webcast radio. Webcast-urile radio sunt de toate formele și dimensiunile. Există webcast-uri radio gratuite și există webcast-uri radio numai pentru abonații cu plată. Webcast-urile radio pot, de asemenea …

Radio prin Internet implică trimiterea programării audio prin mijloace digitale de la un computer la altul prin internet. Aceasta implică difuzarea simultană a posturilor de radio existente și a conținutului de la posturile de internet specializate. Radioul pe internet a fost posibil în 1995 odată cu venirea tehnologiei de streaming.

Radio pe Internet

Înainte de streaming, utilizatorii trebuie să descarce întregul fișier audio înainte de a-l asculta. Tehnologia de streaming permite ascultătorilor de  să asculte sunetul pe măsură ce ajunge în timp real, astfel încât utilizatorii să nu fie nevoiți să descarce întregul fișier audio. Transmiterea prin radio pe internet poate implica materiale live și clipuri preînregistrate de conținut audio arhivat. În ambele cazuri, utilizatorul trebuie să aibă software special care se potrivește cu software-ul folosit de stație pentru a codifica și transmite date.

Radioul pe internet a fost o companie în plină expansiune la sfârșitul anilor 1990, dar deciziile legale și declinul publicității pe internet au oprit efectiv multe posturi de radio pe internet. În 2002, o dispută între radiodifuzorii de internet și industria muzicală a apărut atunci când un comitet de apel pentru drepturile de autor impunea posturilor de radio de pe internet să plătească o taxă pe cântec, pe ascultător, care este interzis în mod prohibitiv pentru multe posturi.

Costul a fost extrem de dificil de suportat pentru posturile de radio Internet mai mici, cerându-le să plătească mii de dolari mai mult decât au câștigat. Acest lucru a dus la închiderea a sute de posturi de radio pe Internet.

Spre deosebire de radiodifuziunea care este un mediu audio numai, posturile de radio gratuite pe Internet oferă programare interactivă și pot include imagini, animație și chiar videoclipuri. În timp ce radioul difuzat se bazează pe estimarea dimensiunii audienței prin intermediul ratingurilor, radioul pe internet poate măsura de fiecare dată când un utilizator accesează o anumită pagină sau program, în multe cazuri poate oferi date demografice detaliate despre persoanele care își vizitează site-ul.

Există trei modalități prin careposturile de radio pe Internet pot face bani online

Publicitate, tranzacții și abonamente. Publicitatea este un model de posturi de transmisie adoptat și utilizat de zeci de ani. Capacitatea radioului de Internet de a ajunge la un public global înseamnă nu numai potențialul pentru un număr mai mare de ascultători, ci și faptul că postul poate fi capabil să atragă agenți de publicitate naționali și locali. Ascultătorii de radio pe internet reprezintă, de asemenea, un public demografic al tinerilor cu experiență în tehnologie pentru agenții de publicitate.

În plus față de anunțurile standard numai audio care sunt atât de familiare la radio, radioul pe internet permite posturilor să genereze venituri prin bannere publicitare grafice și, de asemenea, reclame pop-up. „Anunțurile banner” sunt un mod ușor și eficient de a afișa anunțuri pe site-ul web al postului. Stațiile percep diferite sume în funcție de dimensiunea, plasarea și durata bannerului de pe pagină.

Anunțurile banner pot fi plasate pe aceeași pagină pe care o folosesc ascultătorii atunci când doresc să asculte postul online. Se poate percepe o sumă mai mare pentru ceea ce se numește „click-through”, care reprezintă banii câștigați atunci când un utilizator dă clic pe bannerul publicitar și vizitează site-ul agentului de publicitate.