Muzica subterană poate beneficia foarte mult de difuzarea radio. Dar cum îți aduci muzica la radio? Citiți articolul și obțineți elementele de bază.
Când totul este gata, radioul încă mai are un pumn destul de mare pentru muzică underground sau chestii comerciale. Știu că este epoca internetului și majoritatea oamenilor vor asculta conținutul iPod-urilor lor mai degrabă decât cel al posturilor de radio. Cu toate acestea, există încă cei care preferă interacțiunea umană pe care o oferă un DJ și faptul că nu știu exact ce melodie va fi redată în continuare, păstrând în același timp informați despre noua muzică care va ieși. Să nu uităm de oamenii blocați pentru perioade lungi de timp care fac naveta înainte și înapoi la muncă. Mulți dintre ei vor avea radio pornit. Nu vorbesc aici doar despre primele 40 de stații comerciale. Există o mulțime de posturi de radio mai mici și emisiuni de radio de specialitate care se adresează piețelor de nișă.
În ultimii doi ani, radioul s-a schimbat foarte mult. Multe stații s-au consolidat sub mari conglomerate precum Clear Channel. S-a pus un accent din ce în ce mai mare pe redarea a ceea ce doresc oamenii să audă și pe alimentarea sponsorilor care asigură veniturile postului prin reclamele lor.
Deci, cum, artistul underground, urci la radio? Ei bine, există o mulțime de moduri, dar mai întâi trebuie să vă puneți o întrebare simplă: ce încercați să realizați cu difuzarea dvs. și care este bugetul dvs.? Încercarea de a obține promovare pentru turneul dvs. este diferită de promovarea albumului dvs. Stilul dvs. muzical (de exemplu, rock sau hiphop) va juca, de asemenea, un rol important în alegerea metodei promoționale potrivite. Pentru muzica underground, probabil căutați spectacole de specialitate și posturi de radio universitare.
Puteți să faceți DIY sau puteți utiliza diferite servicii și să vizați posturile și emisiunile radio pe care încercați să le accesați. Dacă aveți nevoie de o treabă mai profesională și nu aveți multă experiență în domeniul radio, probabil că veți dori să angajați un promotor de radio care să vă facă treaba. Acest lucru nu este ieftin, deoarece poate varia de la câteva sute la câteva mii de dolari pentru o campanie. Evident, dacă abia începeți, probabil că veți dori să mențineți bugetul foarte scăzut, în timp ce obțineți cel mai mare bang pentru dolarul dvs. Sarcina promotorului radio este de a trimite pachetele care conțin CD-ul dvs. și o scurtă foaie și de a urmări cu postul de radio. Acest lucru ar putea părea foarte simplu și s-ar putea să vă întrebați de ce nu puteți trimite aceste pachete și să contactați singur postul de radio. Puteți, dar rezultatul dvs. va fi limitat.
Să începem prin risipirea unui mit comun. Dacă credeți că DJ-ul controlează melodiile care sunt redate în aer, atunci vă veți trezi nepoliticos. În majoritatea cazurilor, directorul de programe (PD) al postului este cel care face apelurile.
De cele mai multe ori un promotor de radio va fi stabilit deja o relație cu PD la postul de la care încercați să obțineți difuzare.
Dacă încercați să accesați emisiuni de radio de specialitate, atunci în majoritatea cazurilor puteți scăpa de CDR-uri cu aspect profesional. Dacă, pe de altă parte, încercați să căutați mai multe posturi de radio comerciale, atunci trebuie să aveți CD-uri masterizate pe sticlă. Nu uitați să puneți cele mai bune melodii pe primul loc. Dacă crezi că un PD are timp să treacă prin trei / patru piste mediocre pentru a ajunge la piesa bună, ești greșit.
Posturile de radio de la facultate sunt o bestie ciudată. Unele dintre spectacolele lor de specialitate vor accepta CDR-uri, în timp ce programarea principală nu va merge probabil pentru nimic mai puțin decât un CD profesional. Desigur, acest lucru depinde de facultate și de popularitatea postului de radio.
Dacă intenționați să faceți singuri promoția radio și nu găsiți nicio informație pe site-ul lor despre cum să vă trimiteți muzica, atunci este mai bine să luați legătura cu postul de radio prin e-mail.
Puteți obține cu ușurință o listă de posturi de radio făcând un pic de cercetare netă. Nu utilizați metoda pistolului și trimiteți lucruri fără discriminare. Faceți cercetarea și aflați ce spectacole s-ar potrivi cel mai bine și cum le puteți contacta. În cele mai multe cazuri, cu o anumită persistență, veți putea afla cum ar dori ca materialele să le fie trimise. Cel mai simplu mod de a vă aduce materialul direct în gunoi este să îl trimiteți la spectacolul greșit sau la persoana de la gară.
Amintiți-vă că există, de asemenea, multe posturi de radio pe internet și numărul lor crește în fiecare zi și este puțin mai ușor să luați legătura cu ei și să vă redați muzica. Rețineți, de asemenea, că nu este vorba doar de melodii. Unele spectacole de specialitate ar putea solicita de fapt un interviu. Fii pregătit și nu uita să menționezi site-ul tău web și evenimentele viitoare sau albumele pe care le ai afară…. mufa, mufa, mufa.
Dacă vă hotărâți să parcurgeți cele nouă curți complete și să angajați un promotor de radio, atunci faceți-vă temele și asigurați-vă că desemnați persoana potrivită pentru postul respectiv. Majoritatea promotorilor de radio se vor specializa în anumite stiluri muzicale (rap, r & b, metal, industrial, muzică hip, etc …) De exemplu, nu angajați un tip rock pentru a face o treabă hiphop!
Dacă îl planifici bine și știi ce urmărești Conținut web gratuit, atunci radioul poate juca un rol crucial în a-ți scoate trupa / muzica acolo. Nu uitați să vă faceți temele înainte de a începe și noroc.
Citește și Bine ați venit în viitorul radioului