Cum ți-ai dori să fii vedeta propriei emisiuni radio? Puteți predica, promova sau chiar reda muzică. Datorită internetului, este acum posibil ca aproape oricine să producă și să găzduiască propriul „program de radio”. Puteți chiar face bani făcând asta, fără a părăsi vreodată casa.
Buzz-ul este despre bloguri anul acesta, cu mii create în fiecare zi. Surferii au realizat că oricine are puține informații, opinii sau idei poate atrage audiență – uneori un public foarte mare.
Dar acum blogurile nu pot fi singurele mijloace de informare în masă care merg „micro”.
„Este greu de crezut”, a spus Randy Gilbert, gazda emisiunii „The Inside Success Secrets Radio Show” – o emisiune radio pe internet care a fost „în aer” de câțiva ani. “Oricine are un computer, conexiune la internet și microfon poate programa radio pe Internet. Și nu este la fel de tare pe cât cred majoritatea oamenilor. Chiar nu vrei să fii genul de techno-geek care să o facă.”
O serie de giganți mass-media consacrați, precum Entrepreneur Magazine, deja „difuzează” programe legate de afaceri pe internet. Dar aceasta a fost o oportunitate pentru „micuț” să înceapă să producă un program care a atras atenția lui Gilbert.
Radio prin Internet va înlocui blogurile? Blogurile au „egalizat terenul de joc” în lumea printmedia. Unele bloguri au cititori zilnici mai mulți decât multe ziare de metrou de dimensiuni medii.
Persoanele singure, care stau acasă în fața calculatoarelor în pijamale, pot concura cu giganții mass-media în lupta pentru mințile și inimile a sute de mii de internauți.
Bloggerul este primul care pune la punct informațiile suspecte din faimoasa poveste CBS despre crimele militare ale președintelui Bush. Inexactitățile din poveste și jena care au urmat, ar fi putut grăbi plecarea lui Dan Rather de pe scaunul de ancorare de noapte.
„Multe programe de știri radio și TV raportează acum în mod regulat ceea ce este scris pe blogurile politice”, potrivit ChipTarver, un expert pe internet al cărui blog publicitar de la o companie la alta apare în mod regulat în partea de sus a mai multor clasamente ale motoarelor de căutare. „Unele știri prin cablu arată chiar și segmente zilnice regulate în care vorbesc despre ceea ce spune bloggerul.”
Unii cercetători au speculat că un fenomen similar ar putea apărea în curând cu Internet Radio: mass-media tradiționale devin „micro media” pe măsură ce tot mai mulți oameni își produc propriile programe de radio pe internet. Dar Gilbert nu credea asta.
„Probabil că radioul pe internet nu va deveni niciodată atât de popular sau la fel de„ de bază ”pe cât a devenit blogul”, a spus el. Și probabil nu aveți vedete de radio pe internet care să concureze cu personalități de tip over-the-air precum Rush Limbaugh sau Bill O’Reilly. Dar radioul este un mediu foarte conversațional și intim. Nu puteți arăta oamenilor ceea ce sunteți. știți, dar le puteți oferi și o privire despre cine sunteți într-un interviu tipărit greu de duplicat. Dacă aveți ceva valoros, radioul este un vehicul excelent pentru a spune acest lucru. “